Bakan Uraloğlu: Milli hızlı trenimiz 2025’te yollarda olacak
Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail kapılarını ziyaretçilerine açtı. İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşen fuar Amerika, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, Japonya ve Rusya gibi 16 farklı ülkeden 200’ün üzerinde yerli ve yabancı katılımcıyı ve binlerce ziyaretçiyi bir araya getirdi. Fuarın açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Devlet Demiryolları Genel Müdürü Hasan Pezük katıldı.
DEMİRYOLU SINIR UZUNLUĞUMUZU 28 BİN 590 KİLOMETREYE ÇIKARACAĞIZ
Burada bir konuşma yapan Bakan Uraloğlu, 2003-2023 ortasında Türkiye’de demiryollarında önemli yatırım, uyum, yenileme ve geliştirme atılımları yaptıklarını ve son 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yapıldığını hatırlattı. “Yarım asırlık hayalimiz olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile ülkemizi tanıştırdık. İlk olarak 2009 yılında hizmet vermeye başlayan Ankara-Eskişehir hızlı tren sınırını Ankara-Konya izledi. ve Ankara-İstanbul hatlarında son olarak 26 Nisan’da Ankara-Sivas Sınırının açılmasıyla birlikte 2053 Ulaştırma ve Lojistik master planımız ve yol haritamız ile hızlı tren hizmeti alan il sayımızı 52’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi hızlı tren projelerimiz tamamlandı, 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız.söz konusu.
8 ARAÇLI MİLLİ HIZ TRENİMİZİ 2025 YILINDA YOLCU TAŞIMACILIĞINA GETİRMEYİ HEDEFLİYORUZ
Projelerinde yerlilik ve milliyet konularını ön planda tuttuklarına işaret eden Bakan Uraloğlu, “Devletin yapabileceği her türlü yasal düzenlemeyi yaparak özel kesimin önünü açtık. Önemli bir milli demiryolu oluşturduk. son 21 yılda sanayi.Avrupa Birliği ülkelerinde de çalışabilen Milli Elektrikli Tren Setlerimiz de demiryolu sektörünün bir parçası.Biliyorsunuz Nisan ayında TCDD Taşımacılık’a devrettiğimiz Milli Elektrikli Tren Setlerimiz devam ediyor. yolcu taşımacılığında başarılı.Bu tren setlerinin işletme hızı 160 kilometre, tasarım hızı 176 kilometre.6 araçlık konfigürasyona sahip.5 araçlık konfigürasyonunda 324 yolcu kapasitesi var.Ayrıca TSE Belgesine de sahip. Avrupa Birliği tarafından gerekli görülen, yani birlikte çalışabilirlik için gerekli tüm kurallar.Şimdiye kadar toplam 3 set, 2 prototip ve 1 Seri set üretildi.Tren setlerimizden toplam 22 set üreterek, 4 sete kadar 2024 ve 15 set 2025 sonuna kadar değerli bir yolcu taşımacılığı ihtiyacını karşılayacağız. 2030 yılına kadar tren set sayısını 56’ya tamamlayacağız. Yine işletme hızı 225 kilometre olan Milli Yüksek Hızlı Tren tasarım çalışmalarımız devam ediyor. Çalışmaları final tasarım aşamasına getirerek bu sürecin yüzde 90’ını tamamladık. Bu kapsamda temel teknik fotoğraf ve teknik dokümantasyon süreci ile birlikte üretim sürecini de devam ettirmekteyiz. 2024 yılı başında ilk prototipin montajına başlayacağız. İnşallah 8 araçlık tren setine sahip olacak bu milli hızlı treni 2025 yılında yolcu taşımacılığına kazandırmayı hedefliyoruz.” Açılış kurdelesini keserek stantları gezen Uraloğlu, ayrıca departman uzmanlarını, yaşanan güçlükler ve bu güçlüklere karşı üretilen olası çözümler üzerine konferanslarla ağırlayacak.